Mazury – rower i joga

Mazury

O WYPRAWIE

To jest rowerowo łatwa wycieczka. Dzienne dystanse na rowerze są stosunkowo krótkie i niezbyt trudne technicznie.

Połączenie roweru z jogą jest idealną opcją – wszelkie niedogodności roweru „uleczą” poranne i popołudniowe ćwiczenia jogi.

PRAWDZIWE, AKTYWNE WAKACJE!!!

Dystans na rowerze: ok. 240 km

Pilot wycieczki: Darek, e-mail: dptasznik@viaverde.com.pl

WARUNKI

Cena wycieczki obejmuje:

• noclegi w gospodarstwach agroturystycznych, pensjonatach lub hotelach
  • śniadania i obiadokolacje wegetariańskie (jeśli ktoś życzy sobie posiłki mięsne – proszę to wpisać w uwagach w formularzu rezerwacji).
  • opiekę przewodnika
  • asystę samochodu technicznego przez cały czas trwania wycieczki
  • przewóz bagaży na trasie
  • regularne zajęcia jogi z kwalifikowanym instruktorem

Cena wycieczki NIE obejmuje:

• posiłku w trakcie dnia
  • dojazdu i powrotu
  • biletów wstępu do muzeów i kosztów dodatkowych atrakcji
  • ewentualnego wypożyczenia kajaków na spływ
  • ewentualnego wypożyczenia roweru – dodatkowy koszt 200 zł, roweru ze wspomaganiem elektrycznym – 600 zł

Koncepcja naszego wyjazdu:

• Noclegi w dwóch miejscach w trakcie tygodniowej wyprawy.  Codzienne przemieszczanie się na rowerach na odcinkach rzędu 40 – 60 km. W przypadkach problemów – asysta busa technicznego.
  • Samochód techniczny wiezie również nasze bagaże – podróżujemy na rowerach wyłącznie z podręcznym bagażem dziennym umieszczonym w zależności od preferencji: w sakwie, torebce lub koszyku na kierownicy, małym plecaku itp.
  •  Rozkład dnia (przykładowy):
  • 7.30 – poranne zajęcia jogi;
  • 9.30 – śniadanie;
  • 10.30 – start rowerowej wycieczki;
  • 17.30 – joga popołudniowa;
  • 19.00 – obiadokolacja;
  • 20.00 – mindfullness (medytacje)
  • Czas dziennej wycieczki rowerowej na tym wyjeździe jest zredukowany w stosunku do innych naszych rowerowych wypraw i trwa od 10.30 do 17.00. Na jazdę na rowerze przeznaczone jest ok 60% z tych 6,5 godzin. Pozostałe to czas zwiedzania, odpoczynku, relaksu w ładnych miejscach, ewentualnej kąpieli w jeziorze, posiłki. Nie zawsze jest możliwość zjedzenia lunchu w trakcie dnia w barze lub restauracji – czasami muszą wystarczyć zakupy sklepowe i posiłek na polanie/łące.
  • Osoby chcące uczestniczyć w zajęciach jogi powinny dodatkowo wziąć matę do ćwiczenia oraz luźny strój. Pozostałe pomoce do ćwiczeń zapewnia organizator.

Co warto jeszcze wiedzieć? <<kliknij tutaj>>

ATRAKCJE

• codzienne zajęcia jogi
  • mazurskie lasy i jeziora z możliwością kąpieli
  • unikalny spływ rzeką Kośna (jeśli będzie zbyt mało wody to rzeką Pisa)

PROGRAM PODRÓŻY

Dzień 1: Bus wyjeżdża z Warszawy po południu. Dojazd do miejscowości ROJE

obiadokolacja ok. 20.00, potem spotkanie informacyjne.

Dzień 2: Roje – pętla jezioro Narie 55 km

Jedziemy wokół jednego z najbardziej malowniczych jezior Mazur Zachodnich – jeziora Narie. Będzie oczywiście możliwość kąpieli. Następie wzdłuż kolejnych jezior: jeziora Marąg, jeziora Długiego objętego rezerwatem przyrody, oraz jeziora Gil. Przez miejscowość Morąg wracamy do jeziora Narie i naszego pensjonatu.

Dzień 3: pętla północ – Miłakowo 45 km

Kolejny etap wśród lasów i jezior. Zwiedzimy po drodze pseudomegalityczny cmentarz Dohnów. Lunch przewidziany w restauracji w Klekotkach

Dzień 4: Roje – Wójtowo – 60 km

Dzisiaj zmiana miejsca noclegowego – przenosimy się z Pojezierza Iławskiego na Pojezierze Olsztyńskie.

Dzień 5: spływ kajakowy rzeką Kośna – ok 13 km, ok. 4 godz.

Rzeka wypływa z jeziora Kośno objętego w całości rezerwatem przyrody. Czysta woda, piaszczyste dno, dwie małe przenoski na trasie. Rzeka łatwa, czysta i przyjemna. Osoby nie uczestniczące w spływie moga wybrqac się na krótką wycieczkę rowerową nad któreś z okolicznych jezior.

Dzień 6: Wójtowo pętla na południe – jez Kośno 55 km

Pojedziemy przez Lasy Purdzkie wzdłuż jezior Klebarskiego, Łajskiego, następnie wokół Jeziora Kośno oraz kolejnych jezior: Kalwa i Purda.

Dzień 7: Wójtowo – pętla na wschód – Barczewo 45 km

Kolejny dzień eksploracji okolic lasów i jezior. Pojedziemy pętlę wzdłuż jezior Silickie, Raks, Dłużek, Kierzlińskie oraz Kiermas i dotrzemy do Barczewa. Stąd powrót do Wójtowa na ostatni nocleg.

Dzień 8: Po śniadaniu wyruszamy busem w drogę powrotną do Warszawy.

****************************************************************

Zajęcia z jogi prowadzi Hubert Sadur, instruktor jogi

Joga według Huberta na wycieczce rowerowej

Chciałbym zaproponować Wam sesje jogi w których zaczniemy od relaksu, jak też od rozpoznania swojego stanu psycho-fizycznego. Po czym przejdziemy do podstawowych pozycji , w których nauczymy się tak w nich pracować, żeby miały korzystny, pozytywny wpływ na kręgosłup, system nerwowy, na skrócone lub nadmiernie rozciągnięte taśmy powięziowe… na dobrostan w życiu codziennym. Będziemy neutralizować wpływ przebywania dłuższy czas w jednej pozycji, np. po jeździe na rowerze. Dowiecie się jak siedzieć i jechać  na rowerze żeby to jak najmniej obciążało.

Poznacie podstawowe pozycje ze wszystkich grup tj. stojące, siedzące, skłony, wygięcia, skręty, pozycje odwrócone, oraz pozycje regenerujące i relaksujące. Dowiecie się jaką ewentualną pomoc zastosować w pozycji w postaci podpórek, pasków, klocków, żeby doświadczyć działania pozycji.

Hubert o sobie:

Praktykę jogi  rozpocząłem w 1999 roku  w Poznaniu, gdzie studiowałem i zdobyłem tytuł magistra ogrodnictwa na Akademii Rolniczej. Szeroko rozumiana joga stała się moją pasją i nieodłączną częścią życia. Przez te wszystkie lata praktykowałem głównie fizyczną stronę jogi. To dało mi dyscyplinę do regularnej praktyki, dzięki której  poznaje swoje ciało, emocje, umysł  dążąc do równowagi psychofizycznej.  Zauważyłem pozytywne zmiany w sobie, które popchnęły mnie do podzielenia się wiedzą i doświadczeniem z zakresu jogi  włączając  w to wiedzę z anatomii, kinezjologii,  biomechaniki,  profilaktyki stresu, technik relaksacyjnych i oddechowych, profilaktyki wad postawy ciała i bólów kręgosłupa.

Po wielu warsztatach z najlepszymi nauczycielami jogi , zdecydowałem się na studia na  AWF  Warszawa, Wydziale Rehabilitacji o  specjalności  ‘Relaksacja i joga’, gdzie uzyskałem tytuł instruktora rekreacji ruchowej w zakresie hatha-jogi .

Na moich zajęciach staram się dbać o zrównoważony poziom zajęć dostosowany do wszystkich uczestników w zależności od wieku, stanu zdrowia i umiejętności. Staram się żeby zajęcia były ogólnorozwojowe tzn. wzmacniały i rozciągały mięśnie, dawały siłę, kondycję, oraz zwiększały sprawność ruchową w stawach. Poza tym ćwiczenie asan dostosowane jest do świadomego oddechu, który wpływa na relaksację oraz głębsze powłoki naszego ciała.

Praca z ludźmi w ramach tej formy ruchu jakim jest joga daję mi radość z możliwości dzielenia się, pomagania i motywowania uczestników, tym samym daje mi ogromną satysfakcję .

Obecnie kończę 2-letni kurs nauczycielski  jogi metodą B.K.S.Iyangara.